Κυριακή 30 Μαρτίου 2008

Ποταμός (Χείμαρρος) Απόλλωνα - Ρέμα Κωμιακής

Σχόλια/Λεπτομέρειες για το θέμα του ποταμού και του ρέματος γενικότερα...

Παρακάτω μπορείτε να δείτε σε φωτογραφία & βίντεο, το ξέσπασμα του χείμαρρου που εκβάλει στον όρμο του Απόλλωνα μετά από μια καλοκαιρινή μπόρα το 2004 - 2005. Στη φωτό φαίνεται η αρχή του φαινομένου:







Το βίντεο υπάρχει σε μεγαλύτερο μέγεθος και καλύτερη ποιότητα στο youtube.

Στις 31/12/2008 ο blogger Arcturus "ανέβασε" τρεις (3) φωτογραφίες σχετικές με το ρέμα Κωμιακής - Απόλλωνα, το οποίο "μεταμορφώνεται στον ορμητικό χείμαρρο που φαίνεται στο παραπάνω βίντεο. Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές του ανεξέλεγκτου μπαζώματος του ρέματος (Κωμιακής - Απόλλωνα) το οποίο γίνεται δυστυχώς με την "ανοχή" των αρμόδιων Αρχών (για να είμαστε επιηκείς...) :



Όπως αντιλαμβάνεστε, πολλά από τα παραπάνω μπάζα, αργά ή γρήγορα, καταλήγουν (μέσω του χειμάρρου) στον όρμο του Απόλλωνα. Αν μάλιστα αναλογιστείτε ότι στο ίδιο ρέμα καταλήγουν και τα..."προϊόντα" του ΒΙΟ.ΚΑ. Κωμιακής, ο οποίος μάλλον δε διαφέρει και πολύ από αυτόν του Απόλλωνα (τουλάχιστον σε αποτέλεσμα), αντιλαμβάνεστε ότι πέρα από τη ρύπανση του όρμου (με τα αποτελέσματα που φαίνονται στην ακόλουθη φωτό) έχουμε και επιπρόσθετη μόλυνση αυτού.



Ευχαριστούμε θερμά τον Arcturus για τη συνδρομή του στην ενημέρωση.

Προτάσεις για ανάπτυξη του Blog

Φίλοι του blog εδώ γράφετε ότι σας αρέσει και δε σας αρέσει σχετικά με τη δομή, την εμφάνιση, τον χαρακτήρα και ότι αλλό αφορά το blog.

  • Για οδηγίες σχετικές με το πως θα μπορείτε να γράφετε με έντονα γράμματα (Bold) ή με πλάγια γράμματα (italic) κ.λ.π., κ.λ.π. στα post σας, πατήστε εδώ. Για οδηγίες σχετικά με το πως να δημιουργείτε παραπομπές μέσα στα post σας πατήστε ΕΔΩ.

Αν πάλι σας δυσκολεύουν τα Greenglish ορίστε δύο site που έχουν χρήσιμα προγράμματα μετατροπής χαρακτήρων:
  • Το 1ο είναι βελτιστοποιημένο αποκλειστικά για Greenglish και φτιάχτηκε από το ΙΕΛ (Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου). Μία έκδοση με περιορισμό στον αριθμό των μετατρεπόμενων χαρακτήρων υπάρχει εδώ, ενώ μπορείτε και να το αγοράσετε ολόκληρο (από βιβλιοπωλία νομίζω).
  • Το 2ο είναι γενικής χρήσης μετατροπής χαρακτήρων, εξαιρετικά παραμετροποιήσιμο και ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ. Πατήστε εδώ για να το δείτε. Δε χρειάζεται ούτε εγκατάσταση.
Ευχαριστούμε τον blogger "Περικλής...", που μας έδωσε αυτές τις πολύτιμες πληροφορίες...

Για τον πολιτισμό και την ιστορία μας...


ΝΕΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΜΟΛΟ (Δείτε ΕΔΩ)

Εδώ γράφετε αυτά που γνωρίζετε ή απόψεις που θέλετε να καταθέσετε σχετικά με τους αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής (Κούρος, Αρχαίο Λατομείο, Κάστρο Καλόγερου, Αρχαίος μόλος κ.λ.π.)

Παρακάτω παρατίθενται φωτογραφίες του αρχαίου μόλου
αρκετές δεκαετίες πριν:








Επίσης για να αντιληφθείτε το μέγεθος του μόλου δείτε και την παρακάτω φωτογραφία που είναι τραβηγμένη από τον ΚΟΥΡΟ. Ακόμα και από τόσο μακριά είναι ΕΥΔΙΑΚΡΙΤΟΣ. Συγκρίνετέ το με το "σήμερα"... Παρατηρείστε επίσης πόσο ομαλή και ευθύγραμμη είναι η "νοητή διαδρομή" της πλαγιάς από αυτήν την περιοχή (Κούρος - Αρχαίο λατομείο) μέχρι το αρχαίο λιμάνι...




Φίλος blogger μας έστειλε τέσσερις (4) κοντινές φωτογραφίες των σημερινών μαρμάρινων όγκων οι οποίοι σύμφωνα με όλους τους αρχαιολόγους που έχουν ασχοληθεί με το θέμα, αποτελούν σημαντικό μέρος του αρχαίου μόλου - προβλήτα. Σε αυτές έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσετε τις τομές - οπές- σφηνιές, που δείχνονται με τα κόκκινα βέλη και οι οποίες στις περισσότερες των περιπτώσεων βρίσκονται σε νοητή ευθεία, γεγονός που υποδηλώνει - σύμφωνα πάντα με τον blogger - ανθρώπινη παρέμβαση επάνω στο βράχο (σφηνιές), ενδεχομένως για τη μεταφορά τους ή την αποκόλλησή τους από το λατομείο, κατά τη διάρκεια κατασκευής του μόλου. Τις ανεβάζω εδώ, μετά από πράκληση του blogger, για να τις συζητήσουμε, μιας και οι παρατηρήσεις που έκανε θεωρώ πως πράγματι έχουν ενδιαφέρον.










Σε περίπτωση που σας "εμποδίζουν" τα κόκκινα βέλη μπορείτε να δείτε τις 3 από τις 4 φωτογραφίες χωρίς αυτά, ΕΔΩ (1), ΕΔΩ (2) και ΕΔΩ(3)


Άλλος φίλος του blog μας έστειλε την παρακάτω φωτογραφία, που απεικονίζει έναν μισοτελειωμένο κούρο ο οποίος προέρχεται από το αρχαίο λατομείο του Απόλλωνα της Νάξου. Ο συγκεκριμένος κούρος αποκαλύφθηκε πρόσφατα στο ελληνικό κοινό αφού είχε χαθεί στα σκοτεινά μονοπάτια της αρχαιοκαπηλίας... Δυστυχώς ακόμα και σήμερα είναι υπό "ξένη κατοχή"... (αριστερό κλικ στη φωτογραφία για μεγένθυση):



Γραπτά κείμενα από το 1800 μ.Χ., μαρτυρούν την ύπαρξη του "Αρχαίου μόλου".
Διαβάστε τα ΟΛΟΚΛΗΡΑ παρακάτω
Διαβάστε και τα σχόλια ΕΔΩ




Ευχαριστούμε θερμά και συγχαίρουμε τον φιλόλογο Ν. Ι. Λεβογιάννη για τη διαρκή και επιμελή του προσπάθεια στην καταγραφή και ανάδειξη του Ναξιακού Πολιτισμού.

Προτάσεις για την Ανάπτυξη - Βιωσιμότητα του Απόλλωνα

Εδώ μπορείτε να προτείνετε τις ιδέες σας για την ανάπτυξη του Απόλλωνα.

Σκέψεις για τον Βιολογικό

Σε αυτήν την ενότητα μπορείτε να γράψετε την άποψη σας
ή ό,τι άλλο γνωρίζετε για τον...Βιολογικό του Απόλλωνα.

Μετάβαση στη 2η Σελίδα...
Μετάβαση στην 3η Σελίδα...


...................Στη φωτογραφία βλέπετε την ταμπέλα που τοποθέτησε τον Αύγουστο του 2007 ο Δ.Δρυμαλίας για να απαγορεύσει το κολύμπι....μόνο στην περιοχή της Καυκάρας.Ο λόγος φυσικά δεν αναγράφεται. Η ταμπέλα πάντως μπήκε μετά από εντολή του Λιμεναρχείου, αφού έκρινε πως απειλείτω η δημόσια υγεία.
Όπως βλέπετε η ταμπέλα έχει στηριχτεί με πέτρες (πρόχειρα-προσωρινά). Μετά από περίπου 5 ημέρες η ταμπέλα...εξαφανίστηκε!! Τι απέγινε κανείς δεν ξέρει...Την πήρε το...κύμα;...ο αέρας;...ο ίδιος ο Δήμος;....οι ντόπιοι Απολλωνιάτες για να γλιτώσουν τον "τόπο" από τη δυσφήμιση ή γιατί ξαφνικά τα νερά σταμάτησαν να είναι επικίνδυνα;;
Κανείς δεν ξέρει..................






....................Στο βίντεο φαίνεται ακριβώς το σημείο στο οποίο τοποθετήθηκε και φυσικά είναι φανερό και το πόσο δύσκολο ήταν να τη διαβάσει κάποιος διασχίζοντας τον (παράνομο-για να μην ξεχνιόμαστε) δρόμο της Καυκάρας. Πάλι καλά δηλαδή που δεν τη σκέπασαν με κανένα πανί για να μη βρέχεται.... Αυτοί είναι οι σωτήρες του τόπου.....

Και για του λόγου το αληθές, μας έστειλε αναγνώστης του blog φωτογραφία από το...Πέραμα, που απαγορεύει την κολύμβηση και είναι αρκετά σωστότερα γραμμένη...

Όπως μπορείτε να δείτε με τα μάτια σας γράφει μέχρι και την ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ, η οποία προφανώς απαγορεύει την κολύμβηση στη συγκεκριμένη ακτή. Μεταφέροντας τα λεγόμενα του αναγνώστη/αυτόπτη μάρτυρα που μου έστειλε τη φωτό, σας επισημαίνω πως και αυτή η ταμπέλα έχει ελλείψεις:

  1. Τα γράφει μόνο σε μία γλώσσα...
  2. Αν και τοποθετημένη στην είσοδο της παραλίας, είναι τοποθετημένη πολύ ψηλά σε σχέση με το ύψος του ματιού, με αποτέλεσμα να μην τη βλέπεις εύκολα...
Παρ' όλα αυτά δεν έχει τα ΧΑΛΙΑ της ταμπέλας του Δήμου Δρυμαλίας. Τις ελλείψεις αυτές δηλαδή, θα μπορούσαμε να τις δεχθούμε και σαν λάθη, αφού έτσι και αλλιώς δεν πρόκειται για τουριστική περιοχή...Ευχαριστούμε πολύ τον αναγνώστη που μας την έστειλε και ο οποίος ζήτησε να μην αναφερθεί ούτε το "παρατσούκλι" του εδώ στο blog "για να σκάσουν αυτοί που ενδιαφέρονται περισσότερο για το ποιος λέει "κάτι" αντί να ενδιαφέρονται για το περιεχόμενο των λεγομένων του..."
Και πάλι ευχαριστούμε.

30/05/2008

ΕΚΤΑΚΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

ΚΑΛΩΣ Ή ΚΑΚΩΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΜΑΣ ΕΚΑΝΕ..ΒΟΥΚ..ΔΙΑΣΗΜΟΥΣ !
Δείτε τις οικολογικές ειδήσεις της τηλεόρασης του ΣΚΑΪ (πατήστε εδώ) οι οποίες λίγο πριν το τέλος τους (στο 14ο λεπτό) αναφέρονται στο πρόβλημα του ανύπαρκτου Βιολογικού μας.....
Πρόσεξτε το ειρωνικό σχόλιο της παρουσιάστριας σχετικά με την κατάσταση...("Τι πρωτότυπο....")