Το Σάββατο στις 23 Ιανουαρίου 2010 και ώρα 18:00, στο Πνευματικό Κέντρο Κωμιακής, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση - συζήτηση για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε σχέση με τη Νάξο.
- ο κ.Βασίλειος Θεωνάς (Φυσικός, Μελετητής Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) και
- ο κ. Μαβής Αλέξανδρος (Βιοτεχνολόγος, Περιβαλλοντολόγος, εκπρόσωπος του Δικτύου Οικολογικών Οργανώσεων Αιγαίου)
Πέραν από τις ομιλίες, σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση στο blog του Π.Ο.Ο.Δ.Δ.Ν, θα λυθούν και απορίες σχετικά με τις Α.Π.Ε., προφανώς μέσα από κάποια διαλογική συζήτηση.
Δε γνωρίζουμε βέβαια τι θα πρωτοσυζητηθεί, μιας και τα ζητήματα με τις Α.Π.Ε. είναι πολλά, μεγάλα και άλυτα.
Όπως και να έχει, η ΠΕ.ΚΙ.Ν. επιτέλους ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΔΡΑΣΗ γεγονός που είναι πολύ θετικό.
Αυτό βέβαια που δε γνωρίζουμε , είναι το "ποιος είναι ο κ.Βασίλειος Θεωνάς;" Ειλικρινά τρομάζουμε στην ιδέα του να είναι ο ίδιος που θα ήθελε να συντάξει πέρυσι τη "στημένη" Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη νομιμοποίηση του Βιο-Βόθρου του Απόλλωνα. Θυμηθείτε ΕΔΩ (2ο έγγραφο), την οικονομική προσφορά "εκείνου" του κ.Θεωνά.Αν πράγματι είναι ο ίδιος, ελπίζουμε απλώς να έχει αλλάξει νοοτροπία και να ενδιαφέρεται περισσότερο για την επιστήμη, τη γνώση και το κοινωνικό συμφέρον, παρά να επιδιώκει "περίεργες συνεργασίες" με τον Δήμο Δρυμαλίας.
Όπως θα δείτε μεταξύ τους "συνδέονται" και εμφανισιακά έχουν σχεδιαστεί σαν να είναι το ένα "υπο-ενότητα" του άλλου.
Αρχικά ξεκινήσαμε να το κάνουμε γιατί πιστεύαμε ότι το θέμα είχε "στριμωχτεί" στην ενότητα "Αιολικό Πάρκο στην περιοχή της Κωμιακής". Από ό,τι φάνηκε είχε στριμωχτεί ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. Δυστυχώς δεν καταφέραμε να μεταφέρουμε τα σχόλια της συγκεκριμένης ενότητας στα νέα blogs. Προς το παρόν είναι τεχνικώς αδύνατο.
Ήδη όμως, έχουμε αναρτήσει σχεδόν όλα τα παλιά στοιχεία που είχαμε, με καλύτερη παρουσίαση (φωτογραφίες, 3d χάρτες, βίντεο κ.λπ.) ενώ υπάρχουν και αρκετά νέα στοιχεία, ιδιαίτερα για το Αιολικό Πάρκο Κορώνου.Θέλουμε να πιστεύουμε πως σύντομα θα αποκαλύψουμε και τα υπόλοιπα στοιχεία για το Αιολικό Πάρκο της Κορώνου. Από τα όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα η αλήθεια είναι ότι δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε πώς είναι δυνατόν η αίτηση αναστολής να απορρίφθηκε από το ΣτΕ. Επιφυλασσόμαστε βέβαια γιατί ακόμα δεν γνωρίζουμε όλα τα στοιχεία. Πολύ φοβόμαστε όμως πως ο δικηγόρος των προσφευγόντων δεν ενδιαφέρεται όσο θα έπρεπε, προκειμένου να κερδίσει τη δίκη. Ανεξαρτήτως βέβαια του αποτελέσματος της δίκης, το σημαντικότερο είναι ότι από αυτά που έχουμε δει μέχρι σήμερα, διαπιστώνουμε ότι τα "συμφέροντα" του Δήμου είτε βρίσκονται σε τεντωμένο σκοινί, είτε (άλλες φορές) ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
Θα χαρούμε πολύ να συμμετέχετε και εσείς στον προβληματισμό και τις συζητήσεις που θα γίνουν για τα αιολικά πάρκα και υποσχόμαστε πως σύντομα θα αναδείξουμε ακόμα περισσότερο, τα λάθη και τις παραλείψεις που έχουν γίνει στο Αιολικό Πάρκο Κορώνου.
Ευχαριστούμε θερμά όσους βοήθησαν για να στήσουμε αυτό το blog...
Δε θα τα είχαμε καταφέρει ποτέ μόνοι μας, αφού δεν είχαμε ασχοληθεί ποτέ πριν τόσο εμπεριστατωμένα με τις ονομασίες των βουνοκορφών της Νάξου, με την πράσινη ανάπτυξη, με την κλιματική αλλαγή και με τις ανεμογεννήτριες. Η συμβολή τους, η παροχή πληροφοριών και ντοκουμέντων, όπως μπορούν να δουν και μόνοι τους, ήταν καθοριστική. Να είστε όλοι καλά.
Ευχαριστούμε τέλος και τους νέους μας συνεργάτες οι οποίοι δέχτηκαν και θα μας βοηθήσουν ώστε, όλοι μαζί, να μάθουμε περισσότερες αλήθειες για την Αιολική Ενέργεια, τις Α.Π.Ε. την Ορνιθοπανίδα της Νάξου κ.λπ. Περιμένουμε τις προτάσεις σας και τις παρατηρήσεις σας στην αντίστοιχη σελίδα του νέου μας blog (εμείς το βλέπουμε σαν ένα blog).
Γενικότερα πιστεύουμε ότι είναι ένα θέμα που πρέπει να απασχολήσει την κοινωνία της Νάξου και για αυτό κρίναμε σκόπιμο ότι ένα τέτοιο blog έπρεπε να υπάρξει, προκειμένου δοθεί στο θέμα και η ανάλογη "σημασία"
Καλή ανάγνωση, χρόνια πολλά και καλή χρονιά σε όλους!
Στις 11 του Δεκέμβρη 2009, διοργανώθηκε με πρωτοβουλία της Κ.Ο.Β. Κωμιακής του ΚΚΕ, συζήτηση για τα αιολικά πάρκα. Σε αυτή συμμετείχαν πέραν των διοργανωτών:
Το Τοπικό Συμβούλιο Κορωνίδας,
ο Σύλλογος Γυναικών Κορωνίδας και
ο Αθλητικός Όμιλος Κορωνίδας
Διαβάστε παρακάτω τη σχετική ανακοίνωση του ΚΚΕ, που αφορά τη συγκεκριμένη συνάντηση (αριστερό κλικ πάνω στη φωτό για μεγένθυση):
Κατά τη γνώμη μας, η προσπάθεια αυτή είναι εξαιρετικά ωφέλιμη για την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση των μονίμων κατοίκων σχετικά με τις επιπτώσεις (θετικές & αρνητικές) τέτοιων έργων. Σε τελική ανάλυση ΑΥΤΟΙ θα..."λουστούν" τις περισσότερες επιπτώσεις και μάλιστα πρώτοι από όλους. Αν και δε γνωρίζουμε λεπτομέρειες για το περιεχόμενο της συζήτησης, θα θέλαμε να δούμε και άλλες ανάλογες προσπάθειες στο μέλλον.Ίσως δε, αυτή η κίνηση της Κ.Ο.Β Κωμιακής του ΚΚΕ να..."ξυπνήσει" και τηνΠΕριβαλλοντική ΚΙνηση Νάξουπου θα έπρεπε να είχε ήδη οργανώσει αντίστοιχες συζητήσεις. Αλήθεια τι περιμένει; Πέρυσι τον Νοέμβρη οργανώθηκε αντίστοιχη συζήτηση από τον ΣΥΡΙΖΑ στην Απείρανθο. Φέτος η Κωμιακή και η Κ.Ο.Β. ΚΚΕ φαίνεται να μπαίνει δυναμικά στον προβληματισμό για τα Αιολικά Πάρκα στη Νάξο. Η ΠΕ.ΚΙ.Ν. πότε περιμένει να ασχοληθεί με το θέμα; Μήπως ακόμα..."παρακολουθεί από κοντά και με έντονο ενδιαφέρον το θέμα του Βιολογικού Καθαρισμού του Απόλλωνα" - όπως είχε δηλώσει στις 14-02-2009 - και δεν προλαβαίνει;
------------------------------
Παρ' ότι, βέβαια, δυσκολευόμαστε να αντιληφθούμε την έννοια της "φθηνής...λαϊκής κατανάλωσης" στην οποία αναφέρεται η Κ.Ο.Β. ΚΚΕ, θεωρούμε πως και η ανακοίνωση αλλά και η προσπάθεια είναι εξαιρετικά θετικές ενδείξεις ενός σοβαρού και αξιόλογου προβληματισμού των Κωμιακιτών. Ίσως οι τοπικές οργανώσεις/σύλλογοι & ομοσπονδίες της Κωμιακής, σε αυτό το θέμα, να πρέπει να αποτελέσουν παράδειγμα και για όλους τους υπόλοιπους Ναξιακούς Συλλόγους και φορείς, μιας και φαίνεται ότιοι...διαθέσεις για εγκατάσταση των Αιολικών Πάρκων στη Νάξο είναι..."άγριες"...
...ΠΟΛΥ ΑΓΡΙΕΣ...
Εμείς από την πλευρά μας, θα βοηθήσουμε όσο μπορούμε στο να υπάρξει μία..."ισορροπημένη" και πλουραλιστική ενημέρωση. Επιφυλασσόμαστε...
Με ανακοίνωσή της (την οποία λάβαμε μόλις χθες) η Συντονιστική Επιτροπή έριξε ξανά "κουβάδες με κρύο νερό" για να "ξυπνήσει" τη Δημοτική Αρχή, την εταιρεία "Αριάδνη" αλλά και την τοπική (και όχι μόνο) κοινωνία η οποία δείχνει να νανουρίζεται από τις εφημερίδες των Συλλόγων Κωμιακής και Απόλλωνα. Σύμφωνα με αυτές τις εφημερίδες "όλα βαίνουν καλώς". Η Συντ. Επιτροπή όμως που παρακολουθεί προσεκτικά και -κατα τη γνώμη μας- υπερβολικά υπομονετικά το θέμα δήλωσε:
Οι μελέτες για νέους Βιολογικούς στην ορεινή Νάξο ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ !!!!
Έχουν περάσει πλέον 7 μήνες (και όχι 5 που αναφέρεται στην ανακοίνωση την οποία ανακαλύψαμε μόλις) από τότε που η εταιρεία Αριάδνη θα..."μελετούσε...το ποιες μελέτες χρειάζονται" και ακόμα ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ.
Εμείς τα είχαμε πει αυτά από τα τέλη του Σεπτέμβρη (Δείτε το ΕΔΩ), και όπως βλέπετε και από την ανακοίνωση...εξακολουθεί να μην κουνιέται φύλλο...αν και το φθινόπωρο πέρασε.....
Τώρα όμως κύριοι μπαίνει ο χειμώνας............
Και για να μη γελιέστε σας λέμε προκαταβολικά ότι τα "χρηματοδοτικά προγράμματα" στα οποία αναφέρεται ο κ.Δήμαρχος και η Συντονιστική έχουν στην ουσία "κλείσει". Τα χρήματα έχουν εξαντληθεί....
Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που δεν τα προχωρούν: Ξέρουν ότι αυτά τα προγράμματα έχουν "κλείσει" και ταυτόχρονα βαριούνται να αναζητήσουν εναλλακτικούς πόρους χρηματοδότησης για ένα θέμα τέτοιας ζωτικής σημασίας για τα χωριά της ορεινής Νάξου. Επομένως με τι χρήματα θα τα προχωρήσουν;
Υ.Γ. Για αυτή την ανακοίνωση τι έχει να πει ο κ.Αντώνης Χωριανόπουλος, Επίτιμος Πρόεδρος του Συλλόγου Απολλωνιατών, ο οποίος από όσα ακούγονται, στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου προσπάθησε για άλλη μία φορά να παραπληροφορήσει τον κόσμο που τον άκουγε, λέγοντας καταρχάς ότι ο Βιολογικός του Απόλλωνα λειτουργεί και πως οι μελέτες για νέο Βιολογικό προχωρούν; Τι επιβεβαιώνει και τι διαψεύδει; Η θέση του και η στάση του μέσα από την εφημερίδα και το Σύλλογο τι εξυπηρετούν;
Ο ίδιος ο Σύλλογος Απολλωνιατών τι θέση παίρνει μετά και από αυτή την ανακοίνωση της Συντονιστικής και με δεδομένο ότι στην εφημερίδα του ο Επίτιμος Πρόεδρος "δηλώνει αναληθώς" και αστήρικτα ότι οι μελέτες για νέους ΒΙΟ.ΚΑ. προχωρούν;
Το σίγουρο είναι ότι πολλοί από τους παραπάνω "αρμόδιους", μας έχουν....χεσμένους. Το ερώτημα είναι πότε θα αποφασίσουμε ότι πρέπει να τους χέσουμε ΕΜΕΙΣ;
Για να "φύγει" (ορθώς) η κεραία του Ο.Τ.Ε. μέσα από την "καρδιά" του χωριού (ήταν δίπλα από την Εκκλησία ανάμεσα στα σπίτια, επάνω σε ταράτσα που την ενοικίαζε ο Ο.Τ.Ε.) και να καταλήξει (κακώς)...στην αναπτυσσόμενη περιοχή του χωριού, υποβαθμίζοντάς την...
Πώς σας φαίνεται;;;; Πανέξυπνο, ε; Αν μετά από λίγα χρόνια γεμίσει και εκεί σπίτια, τότε ΔΕ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΕΡΑΙΑ, ΑΦΟΥ Ο Ο.Τ.Ε. ΘΑ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΣΕ ΔΙΚΟ ΤΟΥ (ι-δι-ό-κτη-το) ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ "ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ" ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ" (Ξέρετε....Σαν αυτήν που πήγαν να εκδώσουν για να νομιμοποιήσουν τον Βιο-Βόθρο).
Ιστορικό του οικοπέδου
ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ 11.177/95
- Ημερομηνία συμβολαίου: 03 Φεβρουαρίου 1995
- Τιμή Αγοράς:200.000 δρχ. - Έκταση:280 τ.μ. - Σχήμα Οικοπέδου:Τετράπλευρο
- Αρχική εκτίμηση από την Εφορία:1.400.000 δρχ.
- Πωλητής: Ο κ. Α.Χ. του Ε. και της Μ., συνταξιούχος (πληρεξούσιος του κ. Δ.Σ. του Ι. και της Ε., ταπετσέρη αυτοκινήτων και ιδιοκτήτη του οικοπέδου). - Αγοράστριες: 1.Η κα. Μ.Χ. του Α.Χ. και της Π.Χ., σύζυγος του κ. Π.Μ., καθηγήτρια φιλόλογος και 2. η δ. Μ.Χ. του Α.Χ. και της Π.Χ., καθηγήτρια.
ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ 3.525/96
- Ημερομηνία συμβολαίου: 07 Μαρτίου 1996 () - Τιμή Αγοράς: 9.000.000 δρχ !!!!!! (Δηλαδή αύξηση αξίας οικοπέδου κατά 4400% μόλις 13 μήνες μετά !!!!!)
- Έκταση: 360,07 τ.μ. (Το ίδιο το οικόπεδο αύξησε το εμβαδόν του, από μόνο του κατά 80,07 τ.μ., δηλαδή κατά 28,6% !!!!)
- Σχήμα Οικοπέδου: Πολύπλευρο (Άλλαξε ΚΑΙ σχήμα! Συγκεκριμένα οι 4 πλευρές έγιναν 11 !!!)
- Φορολογήθηκε από την Εφορία: 9.000.000 δρχ. !!!!! (Άλλο που δεν ήθελε η εφορία...)
- Πωλήτριες: 1. Η κα. Μ.Χ. του Α.Χ. και της Π.Χ., σύζυγος του κ. Π.Μ., καθηγήτρια φιλόλογος και 2. η δ. Μ.Χ. του Α.Χ. και της Π.Χ., καθηγήτρια. - Αγοραστής:Ο κ. Δ.Μ. του Κ. και της Σ., Υπάλληλος Ο.Τ.Ε. (πληρεξούσιος της εταιρείας Ο.Τ.Ε. Α.Ε.)
Μέσα σε 1ΧΡΟΝΟ δηλαδή, η αξία του οικοπέδου αυξήθηκε κατά 4.400%, ενώ ταυτόχρονα άλλαξε σχήμα και αυξήθηκε σε έκταση (29%)!!!! Και να σκεφτείτε ότι μιλάμε για οικόπεδο της..."πλάκας". Για οικόπεδο που ήταν, είναι και θα είναι...κολλημένο στο Νεκροταφείο του χωριού !
Πώς λοιπόν αυξήθηκε η αξία του τόσο; Σκανδαλώδες δεν είναι; Δυστυχώς όμως το πρόβλημα δεν είναι μόνο τα "υπερκέρδη" κάποιου/ων ιδιώτη/ών...Το σκανδαλώδες πρόβλημα αναφέρεται παρακάτω:
Ας δούμε όμως πρώτα τα συμβόλαια για να μιλάμε με ΣΤΟΙΧΕΙΑ:
Κοινωνικές - Οικονομικές συνέπειες αυτών των αγοραπωλησιών
1.Αύξηση του φόρου που πληρώνεται για τις διάφορες μεταβιβάσεις στην περιοχή.
Έτσι οποιαδήποτε αγοραπωλησία, γονική παροχή κ.λπ., που γίνεται μετά από τις 07 Μαρτίου 1996, φορολογείται κατά πολύ περισσότερο με "βάση" το συμβόλαιο 3.525!!! Βλέπετε, η εφορία για να εκτιμήσει την αξία ενός οικοπέδου και να εξασφαλίσει ότι οι "συμβαλλόμενοι" δε θα δηλώσουν στο Συμβόλαιο, λιγότερα χρήματα από όσα πραγματικά θα "ανταλλάξουν" μεταξύ τους...κοιτά και πόσο πουλήθηκαν τα γύρω οικόπεδα της περιοχής και με βάση αυτά εκτιμά την αξία ενός οικοπέδου. Όπως φαντάζεστε βέβαια θα κοιτά τα οικόπεδα που πουλήθηκαν ακριβότερα για να χρεώσει περισσότερο και την επόμενη αγοραπωλησία και να κερδίσει περισσότερα από τους φόρους.
Με απλά λόγια κάποιος ή κάποιοι, το 1996 αισχροκέρδησαν εις βάρος μίας εταιρείας στην οποία μετέχει και το δημόσιο. "Μαγκιά τους",...θα πουν κάποιοι.Σκεφτείτε όμως ότι με αυτή τους την..."μαγκιά", δυσκόλεψαν για πάντα τις αγοραπωλησίες στον Απόλλωνα, αδιαφορώντας για το ότι τα επόμενα χρόνια, απλοί άνθρωποι που θέλουν να αφήσουν το εξοχικό στα παιδιά τους, ή που θέλουν να χτίσουν ένα, θα "ξηλώνονται" οικονομικά...εξ' αιτίας τους. Έτσι έστω και έμμεσα επιβράδυναν την οικιστική ανάπτυξη του Απόλλωνα.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο συμβόλαιο 11.177 που έγινε το 1995 η εφορία εκτίμησε την αξία του οικοπέδουμε τιμή 5000 δρχ. ανα τ.μ. (1400000/280τ.μ.). Αντίστοιχα σε οικόπεδο της περιοχής που όμως απέχει περίπου 100μ. από το Νεκροταφείο (άρα και πολύ μεγαλύτερης συγκριτικά αξίας) η εκτίμηση της εφορίας την ίδια χρονική περίοδο, ήταν με τιμή μόλις 7.640 δρχ. ανά τ.μ. Όπως βλέπετε οι τιμές είναι παρεμφερείς.
Με το συμβόλαιο όμως του Ο.Τ.Ε. το 1996 (3.525/96) η τιμή ανά τετραγωνικό εκτοξεύτηκε στις...
25000 δρχ. / τ.μ. !!!! (9.000.000 / 360τ.μ.)
Μέσα δηλαδή σε έναν χρόνο (95-96) η τιμή των οικοπέδων πενταπλασιάστηκε (!!!), απλώς επειδή κάποιοι ήθελαν "να βγάλουν φράγκα σε βάρος της τοπικής κοινωνίας"!"Όποιος λοιπόν, πρόλαβε, πρόλαβε. Οι υπόλοιποι ξηλωθείτε...."
Εμείς...μόνο "συγχαρητήρια" μπορούμε να τους δώσουμε: Για το θράσος τους, για την ηθική τους και για το πόσο βοήθησαν τον Απόλλωνα.
2. Ο Ο.Τ.Ε. πλέον δεν είναι στο ενοίκιο...Έχει (;) δικό του οικόπεδο.'
Επομένως κανείς δε θα μπορεί να του κάνει..."έξωση" επειδή "ενοχλείται" από την κεραία και από τις όποιες αμφιλεγόμενες ακτινοβολίες αυτή εκπέμπει . Υπάρχει βέβαια ένα θεματάκι με το συμβόλαιό του, το οποίο θα αναλύσουμε παρακάτω. Λύνεται όμως σχετικά απλά, για τον Ο.Τ.Ε., αν η κ. Μ.Χ. και η δ. Μ.Χ., πληρώσουν κάποια πρόστιμα και τον φόρο για τα επιπλέον 80,07 τ.μ. του οικοπέδου στο κράτος, που παρανόμως πούλησαν στον Ο.Τ.Ε. ως οικόπεδο 360,07 τ.μ. (ενώ στο δικό τους συμβόλαιο - έστω λανθασμένα- φαίνεται να είναι 280τ.μ.). Αν βέβαια δεν πληρώσουν, ο Ο.Τ.Ε. έχει πρόβλημα αφού στην ουσία το συμβόλαιο είναι ΑΚΥΡΟ. Απλώς τώρα οι υπηρεσίες..."κλείνουν τα μάτια ΚΑΙ ΕΔΩ" και επειδή αυτό το θέμα δεν το κυνηγά ΚΑΝΕΙΣ , εκδίδουν και Μ.Π.Ε.. Μάλιστα τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τις κεραίες τους, θυμήθηκαν να την κάνουν μόλις φέτος!!! Ναι, θυμήθηκαν να την κάνουν το έτος 2009, δηλαδή 13 χρόνια μετά !!!!!
3. Το ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ 3.525 με το οποίο πουλήθηκε το οικόπεδο των Μ.Χ. & Μ.Χ. στον Ο.Τ.Ε. είναι ΠΑΡΑΝΟΜΟ.
Πέραν λοιπόν, από τα παραπάνω, το συμβόλαιο 3.525 έχει σοβαρή παρανομία, αφού πουλάει ένα οικόπεδο 280τ.μ. για 360,07 τ.μ. επειδή "προφανώς" (όπως αναφέρεται στη σελίδα 3 του συμβολαίου) είχε γίνει λάθος στο παλιό τοπογραφικό. Επιπλέον το οικόπεδο, από εκεί που είχε 4 πλευρές, με τη "νέα καταμέτρηση" απέκτησε 11 πλευρές !!!!
Και εμείς ρωτάμε:
1. Καταρχάς τι θα πει "...από λαθεμένη προφανώς καταμέτρηση..." ?????
Πού το βλέπετε το προφανές κύριοι; Δε μιλάμε για ένα-δύο, πέντε-δέκα τ.μ....Μιλάμε για ΟΓΔΟΝΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΦΟΡΑ !!!!!!Και μιλάμε για ποσοστό απόκλισης 29% !!! Τέτοια διαφορά δε σου ξεφεύγει από...."προφανές" λάθος..... Για να προκύψει τέτοια διαφορά σε ένα τόσο μικρό οικόπεδο, ο ένας από του δύο μηχανικούς μάλλον ήταν..."ΤΥΦΛΟΣ" !!!!
Ας το αφήσουμε όμως αυτό προς το παρόν και ας δεχθούμε ότι: "Τέλος πάντων ΕΓΙΝΕ ΛΑΘΟΣ"
2. Από πότε τα λάθη σε σχήμα και σε εμβαδόν του οικοπέδου που πωλείται, διορθώνονται με αυτόν τον τρόπο στα Συμβόλαια ????
Η κανονική διαδικασία από τη στιγμή που διαπιστώνεται τέτοιο λάθος είναι η ακόλουθη:
Α. Με το νέο-σωστό τοπογραφικό γίνεται ένα επιπλέον-συμπληρωματικό συμβόλαιο/δήλωση προκειμένου να θεωρηθούν αγορασμένα από τις κ.κ. Μ.Χ. και Μ.Χ. τα επιπλέον 80,07μ. (τα οποία στο αρχικό συμβόλαιο με αριθμό 11.177/95...δεν υπάρχουν).
Β. Έτσι η εφορία φορολογεί και αυτά τα 80,07 τ.μ., με ποσό το οποίο αυτή τη στιγμή οι κυρίες Μ.Χ. και Μ.Χ. έχουν στερήσει από το κράτος. Έχουν με λίγα λόγια φοροδιαφύγει, αφού αυτά τα 80,07 τ.μ. φορολογήθηκαν μόνο κατά την αγοραπωλησία με τον Ο.Τ.Ε. το 1996.
Γ. Στη συνέχεια, το νέο-συμπληρωματικό συμβόλαιο ΜΕΤΑΓΡΑΦΕΤΑΙ στο υποθηκοφυλακείο Τραγαίας προκειμένου να έχει ισχύ και νομιμότητα. (Αυτό γίνεται πάντα και για όλα τα Συμβόλαια).
Δ. Τότε και μόνο τότε (μετά δηλαδή και τη μεταγραφή του συμπληρωματικού συμβολαίου/δήλωσης) θα μπορούσε να συνταχθεί και κυρίως να μεταγραφεί νόμιμα το συμβόλαιο 3.525 που έγινε μεταξύ των κ.κ. Μ.Χ.-Μ & Μ.Χ. και του Ο.Τ.Ε.
Τέτοιο συμπληρωματικό συμβόλαιο/δήλωση που να αναφέρεται στο λάθος του αρχικού τοπογραφικού και να "προσθέτει" τα 80,07 τ.μ. στην αρχική αγοραπωλησία των 280τ.μ. ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΠΟΤΕ.Επομένως το συμβόλαιο 3.525/96 του Ο.Τ.Ε. μεταγράφηκε παράνομα από τον υποθηκοφύλακα Τραγαίας.Και τώρα ο Ο.Τ.Ε. έχει (πρακτικά) καταπατήσει 80,07 τ.μ., αφού αυτός που του τα πούλησε στην ουσία ΔΕΝ ΤΑ ΕΙΧΕ ΣΤΗΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΟΥ για να του τα πουλήσει !!!! Το ερωτήματα όμως που προκύπτουν είναι πάμπολλα:
3. Γιατί ο υποθηκοφύλακας της Τραγαίας παρανόμησε μεταγράφοντας παράνομο συμβόλαιο;
Υποτίθεται αυτό είναι μέρος της δουλειάς του: Να ελέγχει.
4. Γιατί ο Ο.Τ.Ε. δέχτηκε τέτοια αγορά-φιάσκο;
Εδώ κάπου μπαίνει στην ιστορία το σενάριο που είχε γράψει ο blogger "Αλήθεια" στις8 Ιουλίου 12:49 και που μεταφέρθηκε ΕΔΩ.Με βάση αυτό το σενάριο υποτίθεται πως έγινε διαγωνισμός και ο Ο.Τ.Ε. "ψώνισε" το φθηνότερο οικόπεδο που του προσφέρθηκε. Το περίεργο βέβαια είναι ότι ενώ ψάξαμε (όσο μπορέσαμε βέβαια) δε βρήκαμε σε καμία εφημερίδα προκήρυξη διαγωνισμού του Ο.Τ.Ε. για αγορά οικοπέδου στον Απόλλωνα. Επίσης από το συμβόλαιο 3.525/96 ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΓΙΝΕ ΤΕΤΟΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ. Ο Ο.Τ.Ε. βλέπετε κρατάει τα χαρτιά του "κλειστά". Αν κάποιος ξέρει κάτι παραπάνω τον παρακαλούμε να μας ενημερώσει.
5. Τελικά πώς βρήκε ο Ο.Τ.Ε. αυτό το οικόπεδο;
Μήπως είχε απ' έξω ταμπέλα "ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΠΡΟΣ Ο.Τ.Ε."; ή μήπως "έπεσαν τηλέφωνα"; Μην ξεχνάμε ότι τέτοιο οικόπεδο κανείς δεν θα το αγόραζε. Ούτε για χωράφι δεν κάνει δίπλα στο νεκροταφείο...Άρα "έκατσε" μεγάλη ευκαιρία στις ιδιοκτήτριες που το ξεφορτώθηκαν το οικοπεδάκι....Είδατε τύχη οι...τυχερούλες;;;;
6. Γιατί ο νομικός σύμβουλος του Ο.Τ.Ε. (ο κ. Α.Κ.) επέτρεψε στον κ.Δ.Μ. να υπογράψει ένα τέτοιο παράνομο συμβόλαιο, βάζοντας ενδεχομένως σε περιπέτειες την εταιρεία η οποία τον πληρώνει ώστε να διασφαλίζει για λογαριασμό της τα συμφέροντά της;
Δεν ήξερε ότι το συμβόλαιο είναι παράνομο να μεταγραφεί αφού έχει γίνει τέτοιο λάθος στο τοπογραφικό αγοράς του οικοπέδου??? Δεν καταλαβαίνει ότι με το να αποδέχεται το λάθος του τοπογραφικού, αποδέχεται να αγοράσει 80,07 τ.μ. από μη νόμιμες ιδιοκτήτριες ???
7. Ο δικηγόρος των πωλητριών Μ.Χ.-M. και Μ.Χ., ο κος Ν.Λ., που ήταν δικηγόρος τους και στο προηγούμενο συμβόλαιο (το 11.177/95), πώς "συνηγόρησε" σε όλες αυτές τις "ατασθαλίες" εις βάρος του Ο.Τ.Ε. και του Δημοσίου ???
8. Η Συμβολαιογράφος Αθηνών, η κα. Α. Β.-Χ. πώς δέχτηκε να συντάξει ένα τέτοιο, παράνομο συμβόλαιο (3.525/96)???
Μήπως τότε ήταν νέα και άπειρη και την έπιασαν κορόιδο??? Γιατί αν κρίνουμε από τον αριθμό του συμβολαίου (3.525) δεν είχε κάνει και πάρα πολλά εκείνη την εποχή...Πάντως από τη στιγμή που διαπίστωσε ΛΑΘΟΣ στα τετραγωνικά μέτρα ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ τουλάχιστον μέχρι οι συμβαλλόμενες Μ.Χ.-Μ και Μ.Χ. του Α.Χ και της Π.Χ. να της φέρουν βεβαίωση/δήλωση από τη Δ.Ο.Υ. Νάξου ότι κατέθεσαν τη φορολογική διαφορά των 80,07 τ.μ..
9. Αμ, η Δ.Ο.Υ. Νάξου??? H "κυρία"...Εφορία Νάξου γιατί δεν τους έκοψε τα πόδια όταν είδε τη διαφορά των 80τ.μ. ???
Βλέπετε όταν γίνεται το Συμβόλαιο, υποχρεωτικά κατατίθεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., η οποία και πρέπει να το ελέγξει. Έπρεπε λοιπόν να δει ότι το οικόπεδο που είχε φορολογήσει η ίδια ένα χρόνο πριν για 280 τ.μ. ήταν τελικά 360,07 τ.μ.. (Ασχέτως αν αυτή η διαφορά προήλθε από λάθος ή εξ' επίτηδες). Και έτσι, έπρεπε να ζητήσει από τις πωλήτριες κα. Μ.Χ.-Μ και δ. Μ.Χ. να κάνουν συμπληρωματικό συμβόλαιο αγοράς/δήλωση των 80,07 τ.μ. για να τους τα φορολογήσει ΚΑΙ ΑΥΤΑ τα τ.μ..
Παράλληλα όμωςεπειδή είχε περάσει μόλις ένας χρόνος από την πρώτη αγοραπωλησία του οικοπέδου χωρίς καμία αλλαγή δεδομένων της περιοχής, η Δ.Ο.Υ. Νάξου ήταν υποχρεωμένη να επανεκτιμήσει την αξία του οικοπέδου από 1.400.000 δρχ. (τα 280 τ.μ.) σε 9.000.000 δρχ. τα 360,07 τ.μ.. Δηλαδή όσο ακριβώς το εκτίμησε και στην περίπτωση της αγοραπωλησίας με τον Ο.Τ.Ε.
Τι έκανε από αυτά η "κυρία" Εφορία;
Με λίγα λόγια στην υπόθεση ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΜΕ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ:
Α. Τρείς δημόσιοι λειτουργοί:
1. Η Συμβολαιογράφος κα. Α. Β.-Χ., που παρανόμως συνέταξε το συμβόλαιο 3.525/96 μεταξύ των Μ.Χ.-Μ. & Μ.Χ. και της Ο.Τ.Ε. Α.Ε. 2. Ο προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. Νάξου ο οποίος "χάρισε" στις κ.κ. Μ.Χ.-Μ. & Μ.Χ. τους επιπλέον φόρους για την αγορά που είχαν κάνει το 1995 με το συμβόλαιο 11.177. Έκανε τόσο σοβαρό λάθος ή μήπως έγιναν..."παρεμβάσεις";;; Και αν ναι από ποιούς;;;
3. Ο υποθηκοφύλακας, ο οποίος δεν επιτρεπόταν να μεταγράψει το παράνομο συμβόλαιο 3.525/96.
Β. Δύο ιδιώτες, μαζί με τον δικηγόρο τους.
Συγκεκριμένα η κυρία Μ.Χ.-Μ. και η δεσποινίδα (τότε) Μ.Χ. και ο δικηγόρος τους κ. Ν.Λ.
Γ. Η εταιρεία Ο.Τ.Ε. Α.Ε. μέσω του πληρεξούσιου Διευθυντή της Τηλεπικοινωνιακής Περιφέρειας Ο.Τ.Ε. Νησιών και του εκπροσώπου δικηγόρου της.
Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι στην εταιρεία Ο.Τ.Ε. Α.Ε. που είναι και το μεγαλύτερο κορόιδο της υπόθεσης μετέχει το δημόσιο.
Εσείς από όλα τα παραπάνω μπορείτε να κρατήσετε ότι στο σκάνδαλο αυτό:
Εμπλέκονται πολλοί δημόσιοι λειτουργοί της Νάξου.
Εμπλέκονται σίγουρα ορισμένοι Απολλωνιάτες που ΔΕΝ ΔΡΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ. Δρουν για το καλό της τσέπης τους. Και που σίγουρα έχουν πολλές.....μα πάρα πολλές "τοπικές γνωριμίες". Με άλλα λόγια...δεν είναι τόσο "τυχαίοι" για τα κοινά του τόπου.
Οι περισσότεροι από όσους εμπλέκονται (πιστέψτε μας) γνωρίζονταν και γνωρίζονται μεταξύ τους ακόμα και σήμερα. Είναι φίλοι και συνεργάτες μεταξύ τους εδώ και χρόνια.
Αν προσθέσουμε σαν σενάριο και τα ερωτήματα του "ΤΑΥΤΑ και ΜΕΝΩ" στις8 Ιούλιος 2008 (Δείτε το ΕΔΩ), τότε θα πρέπει να αναρωτηθούμε: Μήπως σε αυτό το σκάνδαλο είναι εμπλεκόμενοι ακόμα περισσότεροι και μέσα σε αυτούς περιλαμβάνονται και "ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ" της Δημοτικής, Επαρχιακής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ???
Όπως και να έχει το σκάνδαλο ΥΠΑΡΧΕΙ. Μπορεί το ποσό να μην είναι επιπέδου..."SIEMENS", αλλά όλοι από κάπου πρέπει να ξεκινήσουν...Έτσι δεν είναι; Αλήθεια τα "κέρδη" πώς και σε ποιους μοιράστηκαν; Υπήρξε κάποιος από τους παραπάνω μοναχοφάης;
Έτσι για το τέλος σας καταθέτουμε και ένα εναλλακτικό σενάριο για τη διαφορά στο εμβαδόν του οικοπέδου:
Ενδέχεται λοιπόν, το οικόπεδο ΝΑ ΜΗΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ 360,07 τ.μ.. Μπορεί δηλαδή να ήταν (και να είναι) 280τ.μ. και απλά να το έβαλαν αυθαίρετα, ψευδώς και χωρίς να ισχύει 360,07 τ.μ. στο συμβόλαιο 3.525/96 που υπέγραψε ο Ο.Τ.Ε..
Αναρωτιέστε γιατί;
Μα γιατί μπορεί ο Ο.Τ.Ε. να ζητούσε οικόπεδο με εμβαδόν μεγαλύτερο από 350 τ.μ. στην προκήρυξη που θα είχε κάνει. Και έτσι οι Απολλωνιάτισσες, ενδέχεται να τα κανόνισαν έτσι ώστε να πλασάρουν στον Ο.Τ.Ε. αυτό το οικόπεδο για μεγαλύτερο από 350 τ.μ.. Αλλιώς σιγά μην το αγόραζε ο Ο.Τ.Ε.
Πώς σας φαίνεται αυτή η εκδοχή;
Όλα τα παραπάνω δείχνουν πως ανάμεσά μας κυκλοφορούν ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ άνθρωποι οι οποίοι είναι ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ για μεγάλο μέρος της κατάντιας του Απόλλωνα. Τέτοια σκάνδαλα απλώς επιβεβαιώνουν ότι τα προβλήματα δεν προκύπτουν από μόνα τους. Τέτοια σκάνδαλα είναι ενδεικτικά της ηθικής και των προθέσεων των εμπλεκομένων, μερικούς από τους οποίους εμπιστευόμαστε για να μας λύσουν τάχατες τα προβλήματα ή να..."προωθήσουν" (έστω) την επίλυσή τους.
Και μιας και μιλήσαμε για προβλήματα...
Ο Σύλλογος Απολλωνιατών τι θέση παίρνει για αυτό το σκάνδαλο;
Γνωρίζει τους εμπλεκόμενους;
Τα συμβόλαια είναι δημόσια έγγραφα και μπορεί - αν θέλει- να ζητήσει αντίγραφα εγγράφως από το υποθηκοφυλακείο και να τους μάθει.
Αν προκύψει ζήτημα καταπάτησης στο οικόπεδο του Ο.Τ.Ε. τι θα γίνουν τα τηλέφωνα στα σπίτια του χωριού; Πού θα πάει η κεραία; Μήπως ο Σύλλογος, αντί να ζητά "Αλιευτικά Καταφύγια" και να προπαγανδίζει ότι ο Βιο-Βόθρος λειτουργεί άψογα, να κοιτάξει καλύτερα ποιοι κυκλοφορούν ελεύθεροι μέσα στους κόλπους του και τον εκμεταλλεύονται για να αναρριχηθούν και να αποκτήσουν "ανώτερες" γνωριμίες και πολλές φορές και με το αζημίωτο;
Πιστεύουμε ότι το παραπάνω θέμα θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον να συζητηθεί στην Γενική Συνέλευση του Συλλόγου την ερχόμενη Κυριακή 15/11/2009, προκειμένου να..."λάμψει ΟΛΗ η αλήθεια".
Μέχρι τότε σας αφήνουμε να το επεξεργαστείτε, να επιβεβαιώσετε ό,τι νομίζετε μόνοι σας, να βγάλετε τα αντίγραφά σας και κυρίως...τα συμπεράσματά σας.
Υ.Γ. Ευχαριστούμε θερμά για όλα τα στοιχεία τους bloggers "Αλήθεια" και "Nemesis", καθώς και τους υπόλοιπους bloggers για τις extra πληροφορίες.
Σκοπός του blog αυτού είναι η ανταλλαγή σκέψεων και απόψεων καθώς και η αποτελεσματικότερη ενημέρωση σχετικά με θέματα και προβλήματα που "βασανίζουν" την ευρύτερη περιοχή του Απόλλωνα και την τοπική κοινωνία.
Παρακαλούμε μην προβαίνετε σε προσωπικούς χαρακτηρισμούς και βίαιες απειλές χρησιμοποιώντας άσεμνες λέξεις. Τέτοια σχόλια θα σβήνονται ΟΛΟΚΛΗΡΑ, το συντομότερο και χωρίς προειδοποίηση, για τη διασφάλιση ύπαρξης του blog.
Παρακαλείστε επίσης να φροντίζετε ώστε τα σχόλιά σας να εντάσσονται στην πλησιέστερη - θεματική ενότητα για τη διευκόλυνση όλων μας.
Θα βοηθούσε αρκετά εαν στις ανώνυμες δημοσιεύσεις σας υπογράφετε με το nickname (ψευδώνυμο) που χρησιμοποιείτε και στο youtube.
Οι δημιουργοί/διαχειριστές του blog δε φερουν καμία ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων που γίνονται.
Ευχαριστούμε και περιμένουμε και δικές σας προτάσεις στην ενότητα "Ανάπτυξης του Blog" ή στα e-mail μας: DeNtziTheMe@gmail.com Ducamel01@gmail.com
Για ευκολότερη/ταχύτερη πρόσβαση, παρακάτω αναρτώνται συνοπτικά, το φωτογραφικό υλικό και τα άλλα links που βρίσκονται διάσπαρτα μέσα στη Δημόσια Συζήτηση